dinsdag 23 februari 2016

Een ornamentje gekocht op een rommel markt.
Donkergroen was het.
Vergeten foto te nemen ;-)
Maar dit is het geworden.



Toen ik net getrouwd was ( 35 jaar geleden :-) )
Stond ons huisje afgeladen met planten.
Vensterbanken helemaal vol.
Echt in elkaar gepropt maar toch je had veel planten.
Op kasten en tafeltjes op de grond je kon het zo gek niet bedanken.

Op een gegeven moment had ik echt helemaal geen plant meer.
Dit heeft jaren geduurd .
En nu ben ik weer aan de planten.
Niet zoveel als toen maar gewoon gezellig.







Gezellig toch weer.

Anita 
***






12 opmerkingen:

  1. Je hebt een goede slag geslagen op de rommelmarkt en na de verfbeurt ziet het ornament er prachtig uit. Leuk, wat groen in huis...ik hou het vooralsnog bij voorjaarsbollen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ornament is heel mooi geworden, zo zie je maar wat een likje verf kan doen.

    Het groen van de planten vind ik erg mooi staan.

    Fijne avond en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En die waren eerst groen?...ongelooflijk! Net of ze door de jaren zo verweerd zijn. Laat me denken aan twee ornamenten van engelen die ik nog heb liggen...mmm, toch eens de stof ervan afblazen en zo behandelen...
    Planten in huis heb ik nu ook bijna niet. Ja, soms het Meuhlenbeckje, maar dat vind ik ook gewoon een lief brocante-plantje. Toch gaat daar naar van loop van tijd ook het mooie eraf en ziet het niet meer uit...kan natuurlijk ook komen doordat ik 'm wel eens vergeet water te geven...of teveel...;-( Het schijnt weer helemaal hip te worden, zo'n vensterbank met groen. Jij hebt al een hele collectie staan. Ben jij er lekker op tijd bij!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gezellig het groen....maakt het net even af......
    Heb zelf niet van die groene vingers....dus hier is het groen zeer matigjes.....;)
    Mooi ornament trouwens

    Fijne avond

    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. groen komt weer helemaal terug, zelfs de macramé hangers. Soms kan het prachtig staan, bij jou ziet het er ook heel mooi uit en zeker met het gekochte en gepimpte ornament. Leuk zo,n vondst. Daar kun je zo blij van worden.

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Anita,

    Via een andere blog kwam ik bij jou terecht. Leuk, ik heb me aangemeld als volger hoor!
    Wat een mooie ornament heb je gekocht, super! Leuk en knap dat je zoveel groen in huis hebt! Ik heb echt geen groene vingers...hou het liever bij takken!

    Groetjes Marieke,
    rustiekbijmariek.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was het donders groen of donkergroen? ;-)
    Je hebt hem echt heel mooi behandeld en nu een heel gaaf ornament!
    Fijne dag, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. altijd gezellig. Die met die kleine blaadje op je eerste foto is 1 van mn favorieten maar ik heb zo absoluut geen groene vingers en er zijn er al velen onder mijn vingers verpieterd.
    Mooie foto's van een hoop gezelligheid
    Fijne dag
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er gezellig uit met de planten zo. Je hebt een prachtig ornament gevonden, heel mooi.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb sinds kort een cactus. Verder waag ik me er niet meer aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ornament is prachtig geworden! Ja groen schijnt weer hip te worden, ik heb hier alleen in de zomer 2 plantjes staan, de "kind-op-moeders-schootje-plant" die zijn lekker fris groen en dat geeft een heerlijk zomers gevoel, maar in de winter houd ik het bij takken en af en toe witte rozen in een vaas :)
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nu je het zegt Anita, bij stond vroeger ook het huis vol met planten...nu nog maar een enkele. Ik heb wel altijd bloemen in huis en omdat de katten wel menig groen blaadje lusten, houd ik dat ook maar zo...Jij hebt nu prachtige exemplaren. Ik vind de varen erg mooi....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen